מקור השם - מגן יהודה

 

 

 

 

 

הפעם הראשונה שהמקרא נפגש עם הכינוי יהודי הנה במגילת אסתר: "איש יהודי היה בשושן הבירה ושמו מרדכי...איש ימיני (משבט בנימין)"  הכינוי יהודי ניתן לו על עמידתו בתוקף וקנאותו בשמירה על העם היהודי עד אשר אנו מתבשרים בסופה של המגילה על הרווח וההצלה אשר עמד ליהודים: "נקהלו היהודים בעריהם...לשלוח יד במבקשי רעתם ואיש לא עמד לפניהם כי נפל פחדם על כל העמים". אסתר ט, פסוק ב

אך הכינוי יהודי נלקח בכלל ממקום אחר והוא מהשם יהודה, בנו הרביעי של יעקב (הקרוי גם בשם ישראל). שנים רבות קודם לכן, רצה שליט מצרים לקחת לעצמו את בנימין, אחיו של יהודה לעבד. יהודה התנגד בתוקף, ניער מעליו את הגינונים המלכותיים, התקרב בזעם אל השליט ודרש באיומים את שחרורו של אחיו. (מיד לאחר מכן אותו שליט התגלה כיוסף וכו'). תכונת הגנה זאת על משפחתו והערבות של האחד כלפי השני, היא שמלווה את העם שלנו עד לעצם היום הזה עם הכינוי "יהודים". וכפי שיעקב מברך את יהודה באחרית ימיו:  "יהודה אתה יודוך אחיך ידך בערף אויבך...גור אריה יהודה מטרף בני עלית, כרע רבץ כאריה וכלביא מי יקימנו" (חומש בראשית, פרשת ויחי, מ"ט, ח-ט). ומכאן גם סמלו של שבט יהודה – האריה. 

עמותת מגן יהודה – שמה לעצמה למטרה להעניק חוסן ועצמה לכלל אזרחי ישראל. אנו מכשירים אזרחים להגן על קהילותיהם ולהתמודדות עם ארועים חבלניים עויינים של טרור ומעניקים כלים ותודעה להגנה עצמית והתמודדות עם האיומים השונים הפוקדים את אזרחי ישראל ברצף הזמן.

לצערנו, בשנים האחרונות אנו מוצאים את אזרחי מדינת ישראל נצבים בחזית כיעד שאליו מופנה הטרור בכל עיר ועיר. 

על כן, חוסן אזרחי הנו צורך בטחוני גבוה במעלה הנדרש למדינת ישראל בשגרה ובחירום. באמצעותו נוכל למנוע ולהרתיע את התקוממות הטרור עלינו. להעניק חיים שלווים לקהילות שלנו, לתת מרחב גדול יותר של תמרון ופעולה לכוחות הבטחון שלנו לפעול בעת צורך ולהתמודד יותר נכון עם האירועים והאתגרים העתידים לפקוד אותנו.

 

Read More: